2020-12-22 23:05:22
Utazás szerződési feltételei
Tartalom
- Bevált gyakorlatok gyűjteménye
- Szerződési feltételek – Bevezetés
- Szerződési feltételek
- Definíciók
- Szolgáltatásaink köre és jellege
- Árak, áthúzott árak, legjobb ár garanciája és Genius program
- Adatvédelem és sütik
- A fogyasztók számára ingyenes – az Utazási Szolgáltatók állják a számlát!
- Hitelkártya és banki átutalás
- Előrefizetés, lemondás, távolmaradás és az apróbetűs rész
- (További) levelezés és kommunikáció
- Besorolás, preferált szálláshely program, csillagok és vendégértékelések
- Jogi nyilatkozat
- Szellemi tulajdonjog
- Irányadó törvények, illetékesség, vitarendezés
- A Booking.comról és a korlátozott jogkörű helyi kirendeltségekről
Bevált gyakorlatok gyűjteménye
Küldetésünk, hogy mindenki láthassa a világot, ezért a világ legjobb szállásait és látnivalóit kínáljuk, a lehető legkényelmesebb módon. A küldetés teljesítése érdekében vállaljuk, hogy az alábbi, jól bevált gyakorlatokat követjük:
- Ön fontos nekünk, ezért a platformunkat és ügyfélszolgálatunkat több mint 40 nyelven tesszük elérhetővé.
- Lehetővé tesszük, hogy válogathasson több mint másfél millió szállás közül, a luxustól a praktikusig, legyen az akár szálloda, motel, hostel, panzió vagy bármi más, szerte a világon.
- Összekötjük Önt a látnivalókkal és az Utazási Szolgáltatókkal.
- A fizetési szolgáltatásunkat használó bármely utazási termék vagy szolgáltatás vásárlásakor vagy bérlésekor megkönnyítjük a (belépő)díjak kifizetését.
- Éjjel-nappal a rendelkezésére állunk: az ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben elérhető, több mint 40 nyelven.
- Mi hallgatunk Önre: a platformunk egy olyan termék, melyet az Önök (a felhasználók) igényei szerint készítettünk.
- Mi meghallgatjuk: a weboldalunkon cenzúrázatlan értékeléseket láthat (olyan vendégektől, akik valóban megszálltak a szálláson).
- Megígérjük, hogy egy tájékoztató jellegű, felhasználóbarát weboldalt nyújtunk Önnek, melyen a legjobb árakat garantáljuk.
- Felvesszük az árversenyt
Szerződési feltételek – Bevezetés
Az alábbi – a későbbiek során esetlegesen módosuló – szabályok és feltételek minden közvetlen és közvetett (disztribútorokon keresztüli) online, e-mail vagy telefonos szolgáltatásra vonatkoznak. Cégünk (mobil) internetes oldalának hozzáférése, böngészése, használata és/vagy foglalás elvégzése (bármely platformon, a továbbiakban együttesen: Platform) esetén Ön elismeri, hogy elolvasta és megértette az alábbi szabályokat és feltételeket (beleértve az adatvédelmi nyilatkozatot is), és egyetért az azokban foglaltakkal.
Ezek az oldalak, az oldalak tartalma és infrastruktúrája, valamint az oldalakon és a weboldalon keresztül általunk kínált online szállásfoglalási szolgáltatás (beleértve a fizetés kezelését is) a Booking.com B.V. tulajdonában, működtetésében és szolgáltatási körében van. Mindezen szolgáltatások kizárólag az Ön személyes, nem kereskedelmi célú használatára biztosítottak (B2C, azaz fogyasztói kereskedelem), és az alábbi feltételek vonatkoznak rájuk. Az Utazási Szoltáltatókkal való partneri viszonyunkat külön szerződések szabályozzák, melyek tartalmazzák az ezen kapcsolatok kereskedelmi (B2B, azaz vállalatok közötti kereskedelem) feltételeit. Az Utazási Szolgáltatók hivatalos minőségben vannak jelen és teszik elérhetővé termékeiket és/vagy szolgáltatásaikat a Booking.comon (mind a vállalatok között kereskedelem (B2B), mind a fogyasztói kereskedelem (B2C) esetében). Vegye figyelembe, hogy a weboldalunkon közzétett szabályzatokon és apróbetűs részeken túl az Utazási Szolgáltatók az utazás használata, az ahhoz való hozzáférés vagy annak teljesítése kapcsán további szolgáltatási, szállítási vagy használati feltételeket vagy szabályokat határozhatnak meg vagy támaszthatnak az ügyfelekkel szemben (amik része lehet egyes esetekben a felelősségkizárás vagy annak korlátozása).
Definíciók
A „Booking.com” vagy arra tett bármilyen utalás (beleértve a többes szám első személyű névmások segítségével történő utalásokat is) a Booking.com B.V.-te jelenti, mely egy holland törvények alatt létrejött korlátolt felelősségű társaság. Székhelye: Herengracht 597, 1017 CE, Amszterdam, Hollandia. A „Platform” alatt a (mobil) weboldalt és alkalmazást értjük, amin keresztül a Booking.com a Szolgáltatást elérhetővé teszi, irányítja és kezeli. Az „Utazás” alatt a különböző utazási termékeket és szolgáltatásokat értjük, amelyeket Ön az Utazási Szolgáltatótól rendelhet meg, szerezhet be, bérelhet, foglalhat le, vagy bármi más módon felhasználhat.
Az „Utazási szolgáltató” alatt a szálláskiadót (pl: szálloda, motel, apartman, panzió, tulajdonos), a nevezetességeket biztosító céget (pl: (tematikus vidám)park, múzeum, városnéző túra), a közlekedést nyújtó céget (pl: autókölcsönzés, hajótúra, vasút, reptéri transzfer, buszos túra, transzfer), túrák üzemeltetőit, utazási biztosítókat és más utazási vagy ahhoz kapcsolódó terméket vagy szolgáltatást értünk, amelyek időről-időre érhetőek el és foglalhatóak le a Platformon (B2B vagy B2C).
Az „Utazási Szolgáltatás” az online vásárlást vagy a foglalási szolgáltatást jelenti (ebbe beletartozik a fizetések kezelése is), mely keretében az Utazási Szolgáltatók egyes termékeket és szolgáltatásokat elérhetővé tesznek a Platformon.
Az „Utazásfoglalás” az Utazás megrendelését, megvásárlását, kifizetését vagy lefoglalását jelenti.
1. Szolgáltatásaink köre és jellege
A Platformon keresztül cégünk (Booking.com B.V. és (szolgáltató) társcégei) egy internetes felhasználói felületet nyújt, amin keresztül az Utazási Szolgáltatók (hivatalos minőségükben, vállalatok között kereskedelem (B2B) vagy fogyasztói kereskedelem (B2C) keretében) meghirdethetik, forgalmazhatják, kiadhatják, promótálhatják és/vagy kínálhatják kiadó szobáikat, melyeket aztán a Platformot az adott célból meglátogatók böngészhetnek, kereshetnek, összehasonlíthatnak, lefoglalhatnak, megvásárolhatnak, bérelhetnek vagy kifizethetnek („Utazási Szolgáltatás”). Amennyiben Ön Utazásfoglalást hajt végre az Utazási Szolgáltatás használatával, Ön közvetlen (jogilag kötelező érvényű) szerződéses kapcsolatba lép a terméket, szolgáltatást vagy szállást kínáló Utazási Szolgáltatóval. Attól a ponttól kezdve, hogy Ön lebonyolította az utazásfoglalását, cégünk kizárólag közvetítő szerepet tölt be Ön és a kiválasztott Utazási Szolgáltató között, eljuttatva az Ön releváns foglalási adatait az Utazási Szolgáltatónak, és egy visszaigazoló e-mailt küldve Önnek az Utazási Szolgáltató nevében. A Booking.com semmilyen utazási terméket vagy szolgáltatást nem biztosít vagy kölcsönöz, és azoknak nem viszonteladója.
Az Utazási Szolgáltatás nyújtása során közölt információk az Utazási Szolgáltatóktól beszerzett adatokon alapulnak. Ennek megfelelően az utakat a Platformunkon hirdető Utazási Szolgáltatók hozzáférést kapnak rendszereinkhez és az extranethez, és az ő felelősségük lesz ezeken keresztül az árak/díjak, a kiadó szobáik, a szabályzatok és feltételek valamint az egyéb, releváns információk feltöltése és frissítése, melyek megjelennek Platformunkon. Habár cégünk minden tőle telhetőt elkövet annak érdekében, hogy hibátlan Utazási Szolgáltatást nyújtson Önnek, nem fogjuk leellenőrizni, és nem tudjuk garantálni, hogy az összes feltüntetett információ pontos, teljes körű vagy a valóságnak teljes mértékben megfelelő. Emellett cégünk nem vállal felelősséget az esetleges hibákért (megjelenési és elektronikus nyomdai hibákat is beleértve), megszakításokért (legyen szó a Platformunk vagy bármely szolgáltatásunk bármely (ideiglenes és/vagy részleges) meghibásodásáról, javításáról, fejlesztéséről vagy karbantartásáról), pontatlan, félrevezető vagy valótlan adatokért vagy az információk hiányos közléséért. Minden időben az Utazási Szolgáltatók felelnek a Platformon feltüntetett (leíró) információk (beleértve az árakat, a díjakat, a szabályzatokat/feltételeket és a kiadó szobákat) pontosságáért, teljességéért és valódiságáért. Platformunk nem felelős egyetlen feltüntetett Utazási Szolgáltató (vagy az általa nyújtott felszereltség, helyszín, járművek, (fő- vagy kiegészítő) termék vagy szolgáltatás) minőségének, szolgáltatásai szintjének, szállástípusának és rangsorolásának (pl. csillagbesorolás) ajánlásáért és hirdetéséért, illetve nem tekinti feladatának azt, amennyiben ez nincs kifejezetten másként jelezve.
Utazási Szolgáltatásunk kizárólag személyes, nem kereskedelmi célokra használható fel. Ennek megfelelően a Platformunkon feltüntetett tartalmak vagy információk, szoftverek, foglalások, jegyek, termékek és szolgáltatások újraeladása, deep-linkelése, felhasználása, másolása, megfigyelése (pl.: spider, scrape), feltüntetése, letöltése vagy sokszorosítása bármilyen kereskedelmi, illetve versenytársi tevékenységből vagy célból nem engedélyezett.
2. Árak, áthúzott árak, legjobb ár garanciája és Genius program
A Platformunkon az Utazási Szolgáltatók által kínált árak rendkívül versenyképesek. Az Utazás ára mindig tartalmazza az áfát/kereskedelmi adót és az egyéb adókat (ezen adók esetlegesen változhatnak) és díjakat, hacsak ez nincsen másképp megállapítva a Platformon vagy a bizonylati e-mailben/jegyen. A jegyárak személyre vagy csoportra szólhatnak, és a jegyen feltüntetett érvényességi ideig szólnak. Az összes díjat és adót (beleértve az idegenforgalmi adót) felszámíthatja az Utazási Szolgáltató lemondás vagy meg nem jelenés esetén.
Néhány esetben bizonyos szálláshelyek, termékek vagy szolgáltatások alacsonyabb árakon foglalhatók le Platformunkon, ezek az Utazási Szolgáltató által meghatározott árak esetleges megkötések és feltételek fejében vehetők igénybe, melyek vonatkozhatnak például a lemondásra vagy a visszatérítésre (vagyis nem lemondhatóak és nem visszatérítendőek is lehetnek). Kérjük, foglalása lebonyolítása előtt részletesen olvassa át az érintett termékre, szolgáltatásra vagy foglalásra vonatkozó esetleges feltételeket.
Az szobáknál látható áthúzott ár az Utazási Szolgáltató jelenlegi harmadik legmagasabb árán alapul az ugyanilyen foglalási vagy vásárlási feltételekkel kínált Utazás esetében, a tervezett bejelentkezési vagy teljesítési időt magába foglaló 30 napos periódusban (15-15 nappal a bejelentkezés vagy teljesítés előtt és után; ha kevesebb mint 15 nap van hátra a bejelentkezésig vagy teljesítésig, a hiányzó napokat a bejelentkezés/teljesítés utáni időszakhoz adjuk hozzá, így biztosítva a 30 napos periódust).
Célunk, hogy Ön a lehető legalacsonyabb árat fizesse szállásáért. Amennyiben foglalása után ugyanazon szállásegységet – megegyező foglalási feltételek mellett – alacsonyabb áron látja egy másik internetes oldalon, mi ugyanarra a kisebb összegre fogjuk változtatni ajánlatunkat a Felvesszük az árversenyt szabályzatunk feltételei alapján. A „Felvesszük az árversenyt” ajánlat nem vonatkozik a nem szállásokkal kapcsolatos termékekre és szolgáltatásokra.
A valutaváltó kizárólag információ nyújtására alkalmas, nem tekinthető pontos és valós idejű megbízható adatnak; a tényleges átváltási árak esetlegesen eltérők lehetnek.
A nyilvánvaló hibák (többek között a nyomtatási hibák) nem kötelező erejűek.
A különleges ajánlatokat és promóciókat mindenkor megjelöljük. Ha az ilyen jellegű jelölés elmarad, az egyértelmű hibákból és elgépelésekből Önnek semmilyen joga nem származhat.
Genius program
A Genius ár a programban részt vevő szálláshelyek által bizonyos szoba- vagy szálláshelytípusok esetén elérhetővé tett kedvezményes ár.
A Genius árat a Booking.com Genius programjának tagjai vehetik igénybe. A Genius program mindenki számára nyitva áll, aki a Platformon fiókkal rendelkezik. Nincs tagsági díj, és a taggá váláshoz elég, ha két (2) év alatt elér két (2) tartózkodást. A tagság és a Genius ár azt adott személy esetén érvényes, és nem lehet átruházni. A tagság bizonyos kampányokhoz vagy ösztönzőkhöz is kapcsolódhat, ahogyan azokat a Booking.com időnként a saját döntése alapján elindítja vagy meghirdeti.
A Genius program jelenleg a Booking.com platformon keresztül tett foglalások száma alapján két (2) tagsági szintet kínál, amelyek különböző mértékű kedvezményt biztosítanak a meghatározott szálláshelyek és/vagy lehetőségek árából (10%-ot, illetve 15%-ot). A tagsági szintek eltérőek lehetnek, és a Booking.com saját döntése alapján módosulhatnak.
A Booking.com fenntartja magának a jogot, hogy visszaélés – például a jelen szerződési feltételek megsértése és/vagy érvénytelen hitelkártya használata – esetén bármely személy Genius tagságát visszavonja vagy törölje. A Booking.com továbbá fenntartja a jogot, hogy bármely személy Genius tagságát visszavonja vagy törölje helytelen viselkedés esetén, mint például erőszak, fenyegetés, zaklatás, diszkrimináció, obszcenitás vagy csalás alkalmazása a Booking.com-mal (vagy annak munkatársaival és ügynökeivel) és/vagy a szálláshellyel (vagy annak munkatársaival és ügynökeivel) szemben.
A Genius árat nem lehet sem más kedvezménnyel összevonni, sem azzal együtt használni (kivéve a szálláshely jóváhagyása vagy eltérő rendelkezés esetén). A Booking.com saját döntése alapján, bármilyen okból, előzetes értesítés nélkül (részben) megváltoztathatja, korlátozhatja vagy módosíthatja a Genius program szerkezetét vagy bármely más tulajdonságát (ideértve többek között a Genius szint(ek)be tartozó elemek státuszát is).
A Genius tagság a Booking.com fiókhoz kötődik, és nem jár le, illetve nem szűnik meg, kivéve, ha a fiókot megszüntetik, bezárják, törlik, vagy egyéb módon visszavonják. A Booking.com azt a jogot is fenntartja, hogy az inaktív fiók regisztrációját értesítés nélkül megszüntesse, vagy az inaktív fiókot egyéb módon eltávolítsa. Inaktív fióknak az számít, amellyel több mint öt (5) éve nem történt foglalás. Abban az esetben, ha a fiókját törlik, a továbbiakban nem lesz jogosult a Genius kedvezményekre. Ismét aktiválhatja a fiókját, ha megfelelő foglalást végez saját Booking.com fiókján keresztül.
3. Adatvédelem és sütik
A Booking.com tiszteletben tartja az Ön adatait. Kérjük, olvassa el az adatvédelmről és a sütikről szóló nyilatkozatunkat további információért.
4. A fogyasztók számára ingyenes – az Utazási Szolgáltatók állják a számlát!
Hacsak másként nem tüntetjük fel, szolgáltatásunk igénybevétele teljesen ingyenes a fogyasztók számára. Sok más céggel ellentétben Utazási Szolgáltatásunkért mi nem számítunk fel sem szolgáltatási díjat, sem egyéb, az árhoz hozzáadott (foglalási) díjakat. Ön az utazásfoglalás során megadott összeget (továbbá a hatályos adókat és díjakat, amennyiben az ár azokat nem tartalmazza) fogja fizetni az Utazásszolgáltatónak.
Az Utazási Szolgáltatók jutalékot fizetnek (a termék árának (pl. szobaár) egy csekély százalékát) a Booking.comnak, miután a felhasználó igénybe vette az Utazási Szolgáltató által nyújtott terméket vagy szolgáltatást (miután a vendég megszállt és fizetett a szálláshelyen). Az Utazási Szolgáltatók növelhetik láthatóságukat az oldalunkon, ha magasabb jutalékot fizetnek (Láthatóságnövelő eszköz). A Láthatóságnövelőt (magasabb pozíció a keresési találatok listájában magasabb jutalékért cserébe) minden Utazási Szolgáltató saját belátása szerint használhatja egyes termékekhez vagy időszakokhoz. A rangsorolásért felelős algoritmus az alapértelmezett rangsor felállításánál figyelembe veszi a szolgáltató által fizetett magasabb jutalékot. A Preferált partnerek magasabb jutalékot fizetnek, ezért magasabban is rangsoroljuk őket a keresési találatokban.
Kizárólag a Booking.commal kereskedelmi kapcsolatot ápoló (szerződésben álló) Utazási Szolgáltatók lesznek elérhetőek a Platformon (csak ők értékesíthetik termékeiket akár fogyasztói- (B2C), akár vállalatközi kereskedelem (B2B) keretei között). A Booking.com platformja az Amazontól vagy eBay-től eltérően nem nyitott, nálunk a fogyasztók nem értékesíthetik termékeiket más fogyasztóknak. A Booking.com nem teszi lehetővé platformján vagy azon keresztül a C2C, vagyis (magánszemély) fogyasztók közötti kereskedelmet.
5. Hitelkártya és banki átutalás
Amennyiben van rá mód, bizonyos Utazási Szolgáltatók lehetővé teszik, hogy Ön a foglalás költségeinek egy részét vagy egészét (ahogy az Utazási Szolgáltató fizetési szabályzata meghatározza) a foglalás során, közvetlenül az Utazási Szolgáltató felé fizesse ki valamely biztonságos online fizetési opció igénybevételével (amennyiben az Ön bankja támogatja azokat). Bizonyos termékek vagy szolgáltatások esetén a Booking.com a termék vagy a szolgáltatás fizetését egy, az Utazási Szolgáltató által kiválasztott fizetésfeldolgozó cég (harmadik fél) segítségével intézi (maga a Booking.com soha nem lesz ilyen esetekbe a pénzügyi felelősséget vállaló fél (merchant of record)). Ebben az esetben a fizetendő összeg egy harmadik fizetésfeldolgozó fél biztonságos rendszerén keresztül kerül átutalásra, az Ön hitel-/bankkártyájáról vagy bankszámlájáról közvetlenül az Utazási Szolgáltató bankszámlájára. Minden a Booking.com által az Utazási Szolgáltató részére és nevében lebonyolított, illetve az Utazási Szolgáltatónak átutalt fizetés a foglalás árának (vagy egy részének) ellenértékét képezi, mely – nem visszaigényelhető – fizetendő árat (vagy annak egy részét) Ön a szóban forgó termékért vagy szolgáltatásért végleg kiegyenlíti.
Felhívjuk a figyelmet, hogy bizonyos (nem visszatérítendő) árak vagy különleges ajánlatok kiválasztása esetén a foglalási folyamat során az Utazási Szolgáltató előzetes átutalással (amennyiben ez támogatott fizetési mód) vagy hitelkártyával történő fizetést igényelhet. Utazásfoglaláskor az Utazási Szolgáltató előzetesen ellenőrizheti vagy megterhelheti hitelkártyáját (néhány esetben visszatérítési lehetőség nélkül). Kérjük, hogy még a foglalás befejezése előtt gondosan ellenőrizze a termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó esetleges különleges (foglalási) feltételeket. A Booking.com nem tehető felelőssé olyan terhelésekért, amelyeket az Utazási Szolgáltató hajtott végre (legyenek azok akár jogosak, (vélhetően) jogtalanok vagy hibásak); valamint az Utazási Szolgáltató által végrehajtott jogos hitelkártya-terhelések után ezek az összegek nem igényelhetők vissza a Booking.comtól, sem részben, sem egészben (ide tartoznak többek között az előre fizetendő árak, a távolmaradásért felszámított díjak, illetve a díjköteles lemondásért felszámított összegek).
Kártyacsalás vagy harmadik fél engedély nélküli hitelkártya-használata esetén a legtöbb bank és hitelkártya-intézet átvállalja a felelősséget, és fedezi a csalásból vagy illetéktelen használatból eredő költségeket, bizonyos esetekben önrész levonásával (ez általában 50 euró vagy annak megfelelő összeg az adott ország valutájában). Abban az esetben, ha a hitelkártya-intézet vagy a bank levonja Öntől az önrészt olyan engedély nélküli tranzakció miatt, amely a mi platformunkon történő foglalásból ered, mi visszafizetjük Önnek az önrészt, maximum 50 euróig (vagy annak megfelelő összeget az adott ország valutájában). Ahhoz, hogy kártalaníthassuk, kérjük, jelentse a kártyacsalást hitelkártya-szolgáltatójánál (a bejelentési szabályzatnak megfelelően), és azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot. Biztosítsa az önrész levonását igazoló bizonylatot (ez lehet a hitelkártyát kibocsátó cég erre vonatkozó szabályzata is). A kártalanítás csak a Booking.com biztonságos szerverén keresztül megvalósult hitelkártyás fizetésekre vonatkozik, abban az esetben, ha a kártyája jogosulatlan használata a mi hibánk vagy mulasztásunk következménye, és a hiba Önnek nem róható fel.
6. Előrefizetés, lemondás, távolmaradás és az apróbetűs rész
Az Utazási Szolgáltatónál történő utazásfoglalásával Ön tudomásul veszi és elfogadja az Utazási Szolgáltató vonatkozó lemondási és távolmaradási szabályzatát, valamint az Utazási Szolgáltató bármely további, termékekre és teljesített szolgáltatásokra vonatkozó (szerződési) feltételeit, melyek az Ön Utazására vonatkoznak – beleértve az Utazási Szolgáltató által a Platformunkon közzétett apróbetűs részt és házszabályokat. Az Utazási Szolgáltató szerződési (teljesítési/vásárlási/felhasználási) feltételeiről az adott Utazási Szolgáltatónál érdeklődhet. Az Utazási Szolgáltató lemondási és távolmaradási szabályzatát megtalálhatja a Platformunkon az Utazási Szolgáltató oldalán, valamint láthatja azt a foglalási folyamat során, és az Önnek küldött visszaigazoló e-mailben is. Kérjük, ne feledje, hogy bizonyos árak, díjak vagy különleges ajánlatok esetében nincs mód díjmentes lemondásra, visszatérítésre vagy módosításra! Távolmaradás vagy díjköteles lemondás esetén az Utazási Szolgáltató felszámíthatja a városi/idegenforgalmi adót is. Kérjük, a foglalást megelőzően tájékozódjon az adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó részletekről és (foglalási) feltételekről. Felhívjuk figyelmét, hogy a (részben vagy egészben) előzetes fizetést vagy előlegfizetést igénylő Utazásfoglalások (akár előzetes figyelmeztetés vagy külön értesítés nélkül is) törlésre kerülhetnek, amennyiben az esedékes (fennmaradó) összeg(ek) nem kerülnek befizetésre az adott Utazási Szolgáltatóra és foglalásra vonatkozó fizetési szabályzatban meghatározott esedékességi vagy fizetési dátumon. A lemondási és előrefizetési szabályzatok az adott Utazás által kínált terméktől, szegmenstől vagy szolgáltatástól függően eltérőek lehetnek. Kérjük, olvassa el figyelmesen az apróbetűs részt (ezt a Platformunkon az Utazási Szolgáltató oldalának alján találja) és a foglalási visszaigazolásban található fontos információkat, hogy tisztában legyen az Utazási Szolgáltató által támasztott összes feltétellel (pl: életkor-korlátozás, biztonsági letét, lemondás lehetőségének hiánya, valamint extra díjak csoportos foglalás esetén, pótágyak, reggeli díja, kisállatok, elfogadott kártyatípusok). Késedelmes fizetés, helytelen bankadatok, érvénytelen hitel- vagy debitkártya vagy elégtelen fedezet esetén a felelősség Önt terheli, így Önt nem illeti meg visszatérítés az esetlegesen már befizetett (vissza nem térítendő) összeg(ek)re vonatkozóan, hacsak az Utazási Szolgáltató másképp nem dönt, vagy a vonatkozó (előzetes) fizetési és lemondási szabályzat másképp nem rendelkezik.
Amennyiben szeretné áttekinteni, módosítani vagy lemondani Utazásfoglalását, kérjük, kövesse a visszaigazoló e-mailben szereplő utasításokat. Felhívjuk figyelmét, hogy lemondás esetén előfordulhat, hogy Önt nem illeti meg visszatérítés az esetlegesen már befizetett összeg(ek)re vonatkozóan, illetve, hogy az Utazási Szolgáltató a lemondási, (előzetes) fizetési és távolmaradási szabályzatával összhangban díjat számít fel. Javasoljuk, hogy a foglalást megelőzően tájékozódjon az adott Utazási Szolgáltatóra vonatkozó lemondási, (előzetes) fizetési és távolmaradási feltételekről, valamint ügyeljen arra, hogy az esetleges további fizetési kötelezettségeknek időben eleget tegyen.
Ha késői vagy elhalasztott bejelentkezés történik a bejelentkezés napján, vagy csak a következő nap érkezik, bizonyosodjon meg róla, hogy (megfelelő időben) jelezze ezt az Utazási Szolgáltató felé, hogy fel tudjanak készülni az érkezésére, és elkerüljék a szoba vagy Utazásfoglalás törléséből illetve az ahhoz köthető díjakból fakadó esetleges kellemetlenséget. Az ügyfélszolgálatunk szükség esetén segítséget nyújt az Utazási Szolgáltatóval való kommunikációban. A Booking.com nem vállal semminemű felelősséget a késői érkezés miatt törölt foglalások következtében az Utazási Szolgáltató által felszámított lemondási vagy távolmaradási díjért.
7. (További) levelezés és kommunikáció
Az Utazásfoglalással Ön elfogadja, hogy (i) e-mailt kapjon tőlünk a bejelentkezés dátuma előtt, amely információkat tartalmaz úti céljáról, illetve bizonyos információkat és ajánlatokat (beleértve a harmadik féltől származó ajánlatokat, amennyiben ezt engedélyezte) az Utazásfoglalással és úti céljával kapcsolatosan, ezenkívül elfogadja, hogy (ii) e-mailt kapjon tőlünk az érkezése után, amiben értékelheti az Utazási szolgáltatót és a Szolgáltatást magát; valamint (iii) e-mailt kapjon tőlünk a szálláshelyen való tartózkodása után, amellyel lehetőséget kínálunk a szálláshellyel kapcsolatos véleményének megosztására. További információért az esetleges kapcsolatfelvételt illetően olvassa el az adatvédelemről és a sütikről szóló nyilatkozatunkat.
A Booking.com nem vállal semminemű felelősséget az Utazási Szolgáltatóval való, a platformján keresztül történő kommunikációval kapcsolatban. Az Utazási Szolgáltatónak küldött kérések, kommunikáció, illetve azok megérkezéséről szóló jóváhagyás semmire nem jogosít. A Booking.com nem vállal semmilyen felelősséget azért, hogy a küldött kommunikáció/kérés időben megérkezik, illetve hogy azokat az Utazási Szolgáltató elfogadja.
Annak érdekében, hogy az Utazásfoglalását megfelelően biztosítsa, helyes e-mail címet kell megadnia. A helytelenül megadott vagy elírt e-mail címekhez, telefonszámokhoz vagy hitelkártyaszámokhoz, (illetve azok helyességének ellenőrzéséhez) kapcsolódó bármilyen felelősséget kizárunk és elutasítunk.
A Booking.commal vagy az Utazási Szolgáltatással kapcsolatos bármely esetleges panaszt azonnal, de legkésőbb a szolgáltatás igénybevételétől (vagyis a tervezett kijelentkezési dátumtól) számított 30 napon belül jelenteni kell. Bármely igény vagy panasz, melyet 30 napon túl nyújtottak be, elutasításra kerülhet, és az igény bejelentője elveszíti jogát bármely jellegű kompenzációhoz.
Az árak és elérhetőségek folyamatos frissítése illetve kiigazítása miatt azt javasoljuk, hogy állítása alátámasztásához (amennyiben arra később szükség lehet) készítsen a foglalás során képernyőképet.
Fogyasztók (az Európai Gazdasági Térségben): Azt tanácsoljuk, hogy először minden panaszával az ügyfélszolgálatunkat keresse meg. Ha az ügy megoldatlan maradt, panaszt tehet az Európai Bizottság online vitarendezési platformján, melyet online fogyasztói jogviták rendezésére hívtak életre: http://ec.europa.eu/odr.
8. Besorolás, preferált szálláshely program, csillagok és vendégértékelések
Az Utazási Szolgáltatók személyre szabott alapértelmezett besorolásával arra törekszünk, hogy az Önnek megfelelő keresési találatokat mutassuk Platformunkon. Végiggörgethet ezen az alapértelmezett besoroláson, használhat szűrőket, és átrendezheti a sorrendet különböző besorolási szempontok alapján. Ezzel megvan a befolyása a keresési találatok megjelenítése felett, hogy más feltételek alapján is lássa őket. Többféle, folyamatosan fejlődő algoritmust használunk, hogy megalkossuk az alapértelmezett besorolást.
A Booking.com a következő paramétereket azonosította, melyek a legnagyobb hatással vannak arra, hogy Ön megtalálja a megfelelő Utazási Szolgáltatót, és így az algoritmusok ezeket kezelik prioritásként (fő paraméterek): személyes keresési előzménye, az „átkattintás” aránya a keresési oldalakról a szálloda oldalára („átkattintási arány”), a foglalások száma az Utazási Szolgáltatónak a Platformon lévő oldalán tett látogatásokhoz képest („Konverzió”), a bruttó (lemondásokkal) és a nettó (lemondások nélküli) foglalásszám az Utazási Szolgáltatónál. A konverziót és az átkattintási arányt számos (önálló) tényező befolyásolhatja, ideértve az értékelési pontszámokat (mind az összpontszámot és annak összetevőit), az elérhetőséget, a szabályzatokat, a (versenyképes) árazást, a tartalmi minőséget és az Utazási Szolgáltató bizonyos tulajdonságait is. Az Utazási Szolgáltató által fizetett jutalék százalékos aránya vagy a Booking.comnak járó egyéb előnyök (például a stratégiai partnerekkel vagy az Utazási Szolgáltatóval kötött kereskedelmi megállapodások) szintén befolyásolhatják az alapértelmezett rangsort, csak úgy mint az Utazási Szolgáltató időben történő fizetési története. Az Utazási Szolgáltató továbbá befolyásolhatja a rangsorban elfoglalt helyét azáltal, hogy részt vesz bizonyos programokban (amelyek időről időre frissülhetnek), mint például a Genius program, ajánlatok, a Preferált partner program és a láthatóságfokozó (az utóbbi kettő esetén az Utazási Szolgáltatónak magasabb jutalékot kell fizetnie részünkre).
A szállás Booking.comon megjelenő csillagbesorolásáról nem a Booking.com dönt, hanem maga a szállás, vagy egy (tárgyilagos) csillagbesorolást megállapító, független harmadik fél. A Booking.comnak szolgáltatott csillagok számán alapul az ajánlatok megjelenési sorrendje (magas-alacsony vagy alacsony-magas). A (helyi) szabályozásoknak megfelelően a csillagbesorolás lehet (független) harmadik felek feladata, így akár egy (hivatalos) szállodákat osztályozó szervezet, de történhet a szállásszolgáltatók véleménye alapján is, a tárgyilagosság igénye nélkül. A csillagbesorolásokra a Booking.com nem vet ki semmilyen formai követelmény és nem is ellenőrzi azokat. Általánosságban a csillagbesorolás arra szolgál, hogy megmutassa, hogyan viszonyul az adott szállás a jogi feltételeknek (amennyiben van ilyen), de szabályozás hiányában a piaci vagy (bevett) iparági követelményeknek az ár, a felszereltség és az elérhető szolgáltatások tekintetében (mely követelmények és szabványok országonként és szervezetenként változhatnak).
Annak érdekében, hogy egyszerűbb legyen a vendégeknek megtalálni az utazási igényeiknek leginkább megfelelő szállást, a Booking.com egyes szállásoknak minőségi besorolást adhat, melyet a Booking.com határoz meg, és sárga négyzetekben jelenít meg. Az összehasonlíthatóság meghatározásához a minőségi besorolásnál számos (400+) funkciót veszünk figyelembe, melyeket 5 főbb kategóriára lehet felosztani: (i) a felszereltség/szolgáltatások, melyeket a szállás a Booking.comon kínál, (ii) a szállás kialakítása, mint a szállásegységek mérete, szobák száma és létszám, (iii) a szállás által feltöltött fényképek száma és minősége, (iv) az átlagos vendégértékelési pontszám, valamint egyéb kiegészítő pontszámok, mint például a tisztasági pontszám, mivel azok hasznosnak bizonyultak a vendégeknek egyes szállások minőségi értékelésekor és (v) az anonim, aggregált foglalási adatok (például, hogy kiértékeljük a szállás csillag alapú besorolását). Ezt a számos változót arra használjuk, hogy statisztikai mintákat tudjunk kikövetkeztetni. Ezen adatok alapján egy gépi tanulás alapú elemzést hajtunk végre, amelynek eredménye a minőségi besorolási pontszám (1 és 5 között, melyet 1-5 sárga négyzetben jelenítünk meg a szállás neve mellett), mely automatikusan kerül kiszámításra és kijelölésre a szállásnál.
A Booking.com csak a szálláson valóban megszállt vendéget kéri meg értékelés írására, és a szállás nyújtotta felszereltség és szolgáltatások pontozására. Az értékelési kérést a vendég a tartózkodás közben is megkaphatja. A kitöltött értékelés (beleértve a tartózkodás közben beküldött értékelést is) (a) esetlegesen megjelenítésre kerülhet az adott Utazási Szolgáltató információs oldalán azzal a kizárólagos céllal, hogy a (jövőbeni) vendégeket informálja az Ön véleményéről az Utazási Szolgáltató szolgáltatásaival (és a szolgáltatás színvonalával), valamint a Szolgáltató minőségével kapcsolatban, illetve (b) (részben vagy egészben) felhasználható és elhelyezhető a Booking.com belátása szerint (pl. marketing, promóciós vagy szolgáltatás-fejlesztési célokra) saját Platformján, illetve olyan médiaplatformokon, hírlevelekben, különleges promóciókban, alkalmazásokban vagy bármely olyan csatornán, melyet a Booking.com birtokol, használ, üzemeltet vagy irányít. Friss és releváns értékeléseket szeretnénk megjeleníteni, ezért az értékeléseket csak korlátozott ideig, a kijelentkezés dátumától számított 3 hónapon belül fogadjuk el. Az értékelések a megjelenés után 36 hónapig lesznek láthatóak. Az értékelések megjelenési sorrendjét a dátum mellett olyan tényezők befolyásolják, mint az értékelés nyelve, valamint a pontszám mellett szöveges vélemény megléte. Azoknak a vendégeknek az értékelése, akik rendszeresen részletes és átfogó értékeléseket írnak (úgynevezett „tudósítók”), a lista tetején jelenhet meg. Számos szűrő és szempont alapján lehet rendezni az értékeléseket (pl: célközönség, dátum, nyelv, pontszám). A Booking.com lehetővé teszi az Utazási Szolgáltatók számára az értékelésekre való válaszadást. Fenntartjuk a jogot, hogy az értékeléseket moderáljuk, visszautasítsuk vagy eltávolítsuk, saját belátásunk szerint, amennyiben azok sértik az értékelésekre vonatkozó irányelveinket. Az értékelési űrlap felmérésnek tekintendő, és nem tartalmaz (további kereskedelmi) ajánlatokat, meghívókat vagy promóciókat. A Booking.com mindent megtesz annak érdekében, hogy eltávolítsa az olyan értékeléseket, melyek obszcén nyelvezetet tartalmaznak, tartalmazzák valakinek a nevét vagy lopott értékeket említenek benne.
A Booking.com nem fogad el olyan értékeléseket, amelyek a következők bármelyikét tartalmazzák:
- Profán vagy szexuális tartalmú szöveg, diszkrimináció, fenyegetés vagy gyűlöletbeszéd
- Teljes név, vagy név szerint sértő megjegyzés a szállás egy munkatársára
- Illegális tevékenységre történő utalás (pl: drog vagy prostitúció)
- Weboldalak címe, e-mail vagy postai cím, telefonszám, hitelkártyaadatok
- Politikailag érzékeny témák
A Booking.com és az Utazási Szolgáltató mindketten felmondhatják a szerződést bármilyen okból (beleértve a szerződésszegés és a csőd (bejelentésének) esetét), a felek által elfogadott felmondási idő figyelembe vételével.
9. Jogi nyilatkozat
Ezen szabályok és feltételek korlátozások tárgyát képezik, cégünk kizárólag olyan közvetlen károkért vállal felelősséget, melyet Ön elszenvedett, kifizetett, vagy aminek Ön ki volt téve a szolgáltatásaink teljesítésének hiányának tulajdonítható hibából, melynek teljes összege az Ön foglalásának teljes összege – ahogy az Utazásfoglalásról szóló e-mail visszaigazolásban is fel van tüntetve (akár egy adott, akár több, egymáshoz kapcsolódó káreset esetén).
Emellett cégünk, tisztségviselőink, igazgatóink, alkalmazottaink, képviselőink, leányvállalataink, társcégeink, szolgáltatóink, (szolgáltató) partnercégeink, licenszes partnereink, ügynökeink vagy bármely egyéb – az oldal és tartalmának létrehozásával, szponzorálásával és promóciójával foglalkozó – partnereink nem vállalnak felelősséget (i) bármely büntető, különleges, közvetlen vagy jelentéktelen veszteségért vagy kárért, bármely termelésveszteségért, profitveszteségért, bevételveszteségért, szerződésvesztésért, eszmei érték vagy hírnév veszteségéért vagy káráért, jogveszteségért, (ii) bármely pontatlanságért a (leíró) információkban (az árakat, kiadó szobákat és rangsorolásokat beleértve), melyet az Utazási Szolgáltató nyújtott Platformunk részére, (iii) az Utazási Szolgáltató vagy más üzleti partnerek által végrehajtott szolgáltatásokért vagy kínált termékekért, (iv) bármely (közvetlen, közvetett, következményekkel vagy büntetéssel járó) károkért, veszteségért vagy költségért, melyet Ön szenvedett vagy Önnek kellett fizetnie Platformunk használata vagy késedelme miatt vagy azzal kapcsolatban, illetve (v) bármely (személyes) sérülésért, halálesetért, anyagi kárért, vagy egyéb (közvetlen, közvetett, különleges, következményekkel vagy büntetéssel járó) károkért, veszteségekért vagy költségekért, melyet Ön elszenvedett, megesett Önnel, vagy fizetnie kellett, legyen szó (törvényes) cselekedetekről, hibákról, viszályokról, (súlyos) gondatlanságról, szándékos félrevezetésről, mulasztásokról, végrehajtás elmaradásáról, megtévesztésekről, kárról vagy szigorú kötelezettségről, melyek (teljes egészében vagy részben) az Utazási Szolgáltatónak vagy bármely más üzleti partnerünknek róhatók fel (személyzet, igazgatósági tagok, hivatalnokok, ügynökök, képviselők, alvállalkozók vagy társcégek), beleértve bármely (részleges) lemondást, túlfoglalást, sztrájkot, kényszerhelyzetet vagy bármely olyan eseményt, mely cégünk hatáskörén kívül esik.
A Booking.com elhárít minden felelősséget az Utazás használatával, érvényességével, minőségével, megfelelőségével és teljes körű közzétételével kapcsolatban, és nem vállal semmilyen jellegű törvényi, szerződéses vagy más jellegű felelősséget, szavatosságot vagy feltételeket, beleértve a forgalmazhatóságra, tulajdonjogra, jogtisztaságra vagy egy bizonyos célra való megfelelésre vonatkozó törvényi szavatosságot is. Ön kijelenti, hogy megértette és elfogadja azt, hogy az Utazással kapcsolatban mindenért az Utazási Szolgáltató vállalja a felelősséget (beleértve az Utazási Szolgáltató által vállalt szavatosságot és garanciákat). A Booking.com nem tekinthető az Utazás (viszont)eladójának. Az Utazással kapcsolatos minden panaszt és igényt (beleértve a (speciális/promóciós) árakat, a szabályzatot, illetve az Ügyfelek kéréseit is) az Utazási Szolgáltató fog kezelni. A Booking.com elhárít mindennemű felelősséget az ilyen panaszokkal, igényekkel és (termék)szavatossággal kapcsolatban.
Akár az Ön által választott Utazási Szolgáltató számítja fel az árat vagy díjat az Utazásért, akár a Booking.com közreműködésével történik a fizetés, Ön elfogadja, hogy a teljes Utazás árára vagy díjára vonatkozó adók begyűjtése és kifizetése a helyi adóhatóságok felé mindenkor az Utazási Szolgáltató felelőssége. A Booking.com nem vonható felelősségre a teljes Utazás árára vagy díjára vonatkozó adók begyűjtésével, és a helyi adóhatóságok felé történő kifizetésével kapcsolatban. Nem a Booking.com lesz a pénzügyi felelősséget vállaló fél a Platformon keresztül vásárolt termékek vagy szolgáltatások esetében.
A fényképek feltöltésével rendszerünkbe (például azok hozzáadása értékelésekhez) Ön vállalja, kijelenti és garantálja, hogy Ön a fotók/fényképek szerzői jogának birtokosa, és beleegyezik abba, hogy a Booking.com használja a feltöltött fotókat, fényképeket a (mobil) weboldalán és alkalmazásaiban, (online és offline) promóciós anyagaiban és kiadványaiban, vagy bármilyen más módon, a Booking.com saját belátása szerint. Ön egy nem kizárólagos, világszerte használható, visszavonhatatlan, feltételek nélküli, örökös jogot és licenszet biztosít a Booking.com számára, hogy az saját belátása szerint a fotókat/fényképeket használja, reprodukálja (vagy reprodukáltassa), megjelenítse, terjessze, továbblicenszelje, kommunikálja vagy bármilyen más módon elérhetővé tegye. Azáltal, hogy feltöltötte a fotókat/fényképeket a feltöltő teljes jogi és erkölcsi felelősséget vállal a harmadik felek (beleértve többek között a szállások tulajdonosait) által esetlegesen támasztott igényekért és követelésekért, ami a Booking.com fotóknak/fényképeknek való használatából vagy közzétételéből fakadhat. A Booking.com a feltöltött fényképeknek nem a tulajdonosa, és azok jóváhagyása sem a feladata. A feltöltő vállalja a fotók/fényképek valódiságával, érvényességével és azok használati jogával kapcsolatos összes felelősséget, a Booking.comot ilyen jellegű felelősség nem terheli. A Booking.com határozottan elutasít a képek posztolásával kapcsolatos mindennemű felelősséget. A képeket feltöltő személy garantálja, hogy a feltöltött képek nem tartalmaznak vírust, trójait vagy bármilyen más fertőzött fájlt, valamint hogy nem tartalmaznak pornográf, törvénytelen, obszcén, sértő, kifogásolható vagy ellenezhető tartalmat, és hogy nem sértik meg harmadik fél jogát (szellemi tulajdonjog, védjegy vagy magántitokhoz való jog). Bármely olyan fotó/fénykép, mely nem felel meg a fentebb említett kritériumoknak, nem kerül közzétételre és/vagy a Booking.com bármikor eltávolíthatja, előzetes értesítés nélkül.
10. Szellemi tulajdonjog
Amennyiben nincs másképp meghatározva, a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges, illetve a Platformon található vagy általa alkalmazott szoftver és a Platformon feltüntetett tartalmak, információk és anyagok szellemi tulajdonjoga (a szerzői jogokkal egyetemben) a Booking.com B.V. vállalatának, valamint ellátó és Utazási Szolgáltató cégeinek tulajdonát képezik.
A szolgáltatást (beleértve a vendégvéleményeket és a fordított tartalmakat) közvetítő Platformmal (a Platformmal, annak grafikus megjelenésével (beleértve az infrastruktúrát), és az ezekre vonatkozó szellemi tulajdonjoggal) kapcsolatos valamennyi jog, jogcím és érdekeltség a Booking.com kizárólagos tulajdonát képezi. Más (magán- vagy jogi) személyeknek nem áll jogában sokszorosítani, eltulajdonítani, azokra (hyper-/deep)linkkel hivatkozni, kiadni, hirdetni, reklámozni, integrálni, kisajátítani, kombinálni vagy más módon felhasználni az általunk kínált tartalmakat (azok fordításait és a vendégértékeléseket) vagy a márkanevet, hacsak erre előzetesen írásos engedélyünket nem adjuk. Amennyiben az általunk kínált (lefordított) tartalmak (beleértve a vendégértékeléseket) (részének vagy egészének) használatára vagy kombinálására kerülne sor, illetve kérdés merülne fel a Platformra vagy a felkínált (fordított) tartalmakra vagy vendégértékelésekre vonatkozó szellemi tulajdonjog bortoklásával kapcsolatban, az érintett (magán- vagy jogi) személy ezennel minden, ezzel összefüggésbe hozható szellemi tulajdonjogot átenged, átruház, átad a Booking.com részére. A jogszerűtlen felhasználás vagy bármely egyéb, fent említett tett vagy viselkedés szellemi tulajdonjogaink (beleértve a szerzői jogvédelmet és az adatbázisjogokat) súlyos megsértésének minősül.
11. Irányadó törvények, illetékesség, vitarendezés
Ezen szabályok és feltételek, valamint szolgáltatásainkkal kapcsolatos eljárások a holland törvények alapján lettek meghatározva és aszerint értelmezendők. Ettől függetlenül azonban ha egy természetes személy igénybe veszi a szolgáltatásainkat olyan célból, mely kívül esik a személy hivatásán vagy foglalkozásán (továbbiakban „fogyasztó”), joga van a lakhelye szerinti ország kötelező erejű törvényeire hagyatkozni (vagyis azokra a törvényekre, melyek az adott ország választottbíráskodásra vonatkozó törvényei szerint bármilyen, a felek által aláírt szerződés kitételeitől függetlenül, változatlanul irányadók lesznek; továbbiakban „kötelező rendelkezések”). Bármely, jelen feltételek vagy a szolgáltatásaink kapcsán esetlegesen felmerülő vita esetén a felek kizárólag Amszterdam (Hollandia) illetékes bíróságához fordulhatnak. Mindamellett ezzel párhuzamosan a fogyasztó a lakhelye szerint illetékes bírósághoz is fordulhat a kötelező rendelkezések betartatásával kapcsolatosan. A fogyasztó ellen kizárólag a lakhelye szerinti ország illetékes bíróságánál indítható eljárás. Fogyasztók (az Európai Gazdasági Térségben): Azt tanácsoljuk, hogy panaszokkal kapcsolatban minket értesítsenek elsőként, az Ügyfélszolgálatunkhoz fordulva. Ha az ügy megoldatlan maradt, panaszt tehetnek az Európai Bizottság online vitarendezési platformján, melyet online fogyasztói jogviták rendezésére hívtak életre: http://ec.europa.eu/odr.
A szabályok és feltételek eredeti, angol nyelvű verziója több más nyelven is elérhető. A lefordított változat udvariasságból készült, kizárólag irodai – nem hivatalos – fordítás, így ezekre hivatkozni nem lehet. Amennyiben bármilyen vita merül fel ezen szabályok és feltételek tartalmával vagy értelmezésével kapcsolatban, vagy ellentmondás vagy eltérés merül fel az angol változat és bármely más nyelvű változat között, minden esetben az angol változat irányadó és döntő érvényű. Az angol nyelvű verzió elérhető Platformunkon (az angol nyelvű oldal kiválasztásával), vagy írásos kérés esetén elküldjük Önnek.
Amennyiben a jelen szabályok és feltételek bármely rendelkezése érvénytelen, végrehajthatatlan vagy nem kötelező érvényű, vagy azzá válik, az összes többi rendelkezés továbbra is érvényben marad. Ilyen esetben az érvénytelen rendelkezés továbbra is alkalmazandó, amennyire csak a hatályos törvény megengedi. Ebben az esetben el kell fogadnia egy az érvénytelen, végrehajthatatlan vagy nem kötelező érvényű rendelkezéshez hasonló rendelkezést, amennyiben az a szabályok és feltételek szekcióban meghatározott tartalommal és célokkal összhangban áll.
12. A Booking.comról és a korlátozott jogkörű helyi kirendeltségekről
Az Utazási Szolgáltatást a holland törvények alapján bejegyezett Booking.com B.V. korlátozott felelősségű társaság nyújtja. Központi iroda: Herengracht 597, 1017 CE, Amszterdam, Hollandia. A vállalat amszterdami Kereskedelmi Kamara cégjegyzékébe az alábbi nyilvántartási szám alatt került bejegyzésre: 31047344. Áfa nyilvántartási szám: NL805734958B01.
A Booking.com székhelye Amszterdamban, Hollandiában van. Globális működését ezen kívül lokális csoportirodák (korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek) is segítik. A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek csak és kizárólag belső támogatást nyújtanak a Booking.com részére vagy annak javára. Ezen kívül bizonyos, erre kijelölt helyi kirendeltségek korlátozott (telefonos) ügyfélszolgálati feladatokat látnak el. A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek nem minősülnek semmilyen Platform tulajdonosának (sem bármilyen Platform kezelőjének, működtetőjének vagy üzemeltetőjének). A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek nem vesznek részt az Utazási Szolgáltatás nyújtásában, és nem jogosultak a Booking.com képviseletére, sem arra, hogy a Booking.com nevében vagy képviseletében szerződésre lépjenek. Ügyfeleink nincsenek (jogi vagy szerződéses) kapcsolatban a korlátozott jogkörű helyi kirendeltségekkel. A korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek nem jogosultak a Booking.com B.V. nevében vagy annak képviseletében működni vagy eljárni. A Booking.com kizárólag az amszterdami címét fogadja el hivatalos címeként, nem pedig valamely más iroda (a korlátozott jogkörű helyi kirendeltségek irodáit is beleértve) vagy képviselet címét.